Arkiv | 23:41

Fellestrening Hønefoss

22 jan

Også i dag har vi vært på Hønefoss og trent. Med -18 grader hjemme var det ganske greit å ta turen til varme treningsforhold i lokalet til Camilla.

Det var ganske mange som hadde møtt opp, tror det var ca. 13 hunder + eiere, så hvis man ønsket forstyrrelser var man på rett sted :-).

Gøye syntes det var veldig spennende med så mange fremmede hunder. Hun holder bra fokus, men benytter matbelønninger til å kikke og snuse litt rundt.

Vi startet med å jobbe med innkomstene på helt kort hold, for å kunne ha fokus på at hun kommer tett nok inntil. På kort avtand gård et veldig bra nå, selv om hun har en liten tendens til å sette seg litt på skinka. Gikk også litt bakover og da følger hun fint og tett.

Sitt u/marsj: Litt baklengs først, så sidelengs. Hun har nok sovet litt på saken, for det var klar fremgang fra i går. Må begynne å legge på et signal her også, så det blir lettere for henne å skille mellom sitt, dekk og stå.

Litt avstand med fokus på å ikke røre høyre bakbein. I dag var det veldig vanskelig for henne, men med litt tålmodighet fikk vi det til. Jeg skal i hvert fall ikke øke noe på avstanden før dette er skikkelig på plass, for jeg så jo hva som skjedde når jeg økte avstanden sist ;-). Jeg tror dette blir en bra øvelse når alt er på plass, hun har fine momenter, så det handler bare litt om forståelse. Vi har god tid, ingen klasse 3 før tidligst til høsten.

Gjorde noen korte innkomster med apportbukken også. I det siste har jeg slitt litt med at hun er så ivrig når hun kommer med apporten, så hun flytter på seg når jeg skal til å ta den, og det kommer lyd. Dette må vi gjøre noe med. Når hun kom inn til meg, tok jeg litt på apportbukken uten å ta den, og hvis hun flyttet på seg eller lagde lyd, startet vi på nytt. Det tok noen repetisjoner, men så skjønte hun opplegget. Dette må jeg få jobbet en del fremover med, så hun ikke faller tilbake i gamle dårlige vaner.

Vi hadde også en fellessitt og en fellesdekk m/skjult fører, hvor Gøye satt og lå veldig fint. Hun klarte selvsagt å legge seg med den ene forlabben i en merkelig stilling, så den måtte hun jo rette på, men ellers lå hun stille.

SAM_0775 SAM_0776

Kule leker i massevis 🙂