Arkiv | 19:41

Leksetrening

30 mar

Lenge siden jeg har blogget om lydighetstrening nå, men vi har trent altså :-). Om en uke er det samling nr. 2 med Siv, og vi har selvsagt lagt mye vekt på leksene våre. Jeg synes det har gått greit, føler at vi har ganske god kontroll på forskjellen på dekk og stå u/marsj. Her blir det stort sett riktig nå. Lineføringen er et kapittel for seg selv, hun kan gå kjempebra og hun kan være helt ute av fokus.

I dag startet vi med litt lineføring. Hun var veldig fin og fokusert, kanskje litt langt foran og litt skjev, men engasjementet var bra og da bryr jeg meg ikke så mye om hun er litt ute av posisjon.  Vi gikk en del lange strekninger og hun holdt fokuset veldig bra.

Det er lenge siden vi har trent på gå foran i line, og det var veldig tydelig. Hun kunne nemlig ikke øvelsen lenger. Gikk tilbake og kjørte et par repetisjoner hvor jeg bare stod bak henne og kastet godbit over hodet hennes når hun så rett fram. Så begynte vi å gå, og da gikk det mye bedre. Dette er nok en øvelse jeg aldri vil føle meg helt trygg på, men vi skal sette inn et gir til og trene mye på den.

Så gjorde jeg en repetisjon med dekk u/marsj og belønning, og en med stå u/marsj og belønning. Ingen problemer med å høre forskjell. Tilslutt gjorde jeg en liten kjede med dekk u/marsj, avstand og stå u/marsj. Alt fungerte veldig bra.